• Políticas
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escuela de Posgrado
    • Maestrías
    • Tesis de Maestrías
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escuela de Posgrado
    • Maestrías
    • Tesis de Maestrías
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Estilos de aprendizaje y su relación con el rendimiento académico en estudiantes del cuarto grado de la institución educativa secundaria San Martin de la ciudad de Juliaca - 2016

    Thumbnail
    View/Open
    Yan_Tesis_maestria_2016.pdf (171.5Kb)
    Date
    2016
    Author
    Quispe Quispe, Yan Carlo
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La presente investigación tiene como objetivo general; Establecer la relación del estilo de aprendizaje activo y el rendimiento académico en estudiantes del cuarto de secundaria en la Institución Educativa Secundaria San Martin, para demostrar tal objetivo se trabajó con los Indicadores del cuestionario CHAEA, aplicados en estudiantes del cuarto grado secciones A y B con 34 y 35 estudiantes paras la muestra y población respectivamente, para el tratamiento estadístico se trabajó con la media mediana varianza, desviación estándar y para la demostración de las hipótesis se trabajó con las pruebas de normalidad y el coeficiente de correlación de Pearson, además que la metodología de estudio es la correlacional debido a la relación de las variables en estudio de estilos de liderazgo y rendimiento académico y fue de forma transversal porque los datos se obtuvieron en un solo momento. Llegando a la conclusión siguiente; Existe relación entre los estilos de aprendizaje y el rendimiento académico en estudiantes del cuarto de secundaria en la Institución Educativa Secundaria San Martin, la Que se observa en la tabla No 03 donde; la prueba de correlación de Pearson demuestra que existe relación significativa por los valores de nivel de significancia que son menores a 0,05 y entre los cuatro estilos la que mejor, demuestra aprendizaje en los estudiantes es el estilo teórico antes que el activo, reflexivo y pragmático, debido al valor de la r de Pearson.
     
    This research has the general objective; Establish the relationship style active learning and academic achievement in the fourth high school in Secondary Educational Institution San Martin, to prove that goal worked with the indicators questionnaire CHAEA applied in fourth graders sections A and B 34 and 35 students stop the sample and population respectively, for the statistical treatment worked with the median average variance, standard deviation and for testing hypotheses worked with normality tests and correlation coefficient Pearson also the methodology correlational study is due to the relationship of the variables in the study of leadership styles and academic performance and was transversely because the data were obtained at one time. Reaching the following conclusion; There is a relationship between learning styles and academic performance in secondary students from fourth in Secondary Educational Institution San Martin, which is observed in the table No 03 where; the Pearson correlation test shows that there is significant relationship level values of significance are less than 0.05 y among the four styles that best demonstrates student learning is the theoretical style rather than active, reflective and pragmatic due to the value of Pearson.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12819/183
    Collections
    • Tesis de Maestrías

    Contacto: repositorio@ujcm.edu.pe

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     


    Contacto: repositorio@ujcm.edu.pe

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV