• Políticas
    • Login
    View Item 
    •   DSpace Home
    • Escuela de Posgrado
    • Maestrías
    • Tesis de Maestrías
    • View Item
    •   DSpace Home
    • Escuela de Posgrado
    • Maestrías
    • Tesis de Maestrías
    • View Item
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    Browse

    All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

    My Account

    LoginRegister

    Statistics

    View Usage Statistics

    Elaboración de un sistema de control de calidad para la optimización de la gestión administrativa y de servicios en el Mercado Mayorista N° 2 de frutas, La Victoria - Lima en el año 2012 al 2013

    Thumbnail
    View/Open
    Jose_Tesis_Maestría_2014.pdf (44.43Kb)
    Date
    2014
    Author
    Ato Espinoza, Jose Wuilmer
    Metadata
    Show full item record
    Abstract
    La tesis titulada: Elaboración de un Sistema de Control de calidad para la Optimización de la Gestión Administrativa y de Servicios en el Mercado Mayorista Nº 02 de Frutas. Nace ante la constante preocupación del investigador de la tesis, ante las constantes deficiencias administrativas, ausencia de conocimientos técnicos, ausencia de liderazgo, carencias de estrategias de calidad por parte del personal administrativo, como de servicios; para realizar gestiónes de calidad para el Mercado, mellado también por los bajos ingresos de nuestro Mercado Mayorista Nº 02 de Frutas. La aparición de nuevos supermercados modelos como: Plaza vea, Metro, Saga falabella, Makro, Vivanda, Tottus, etc, con excelentes estrategias de comercialización de calidad, con servicios de calidad y excelencia, la mayoría de estos supermercados, compran Fruta al por mayor directo al productor; sin intermediarios, sin costos de fletes, bajando considerablemente su precio de venta , en comparación con los precios de ventas de nuestro Mercado Mayorista Nº 02 de Frutas. La creación del Gran Mercado Mayorista de Lima (GMML), ubicado en el distrito de Santa Anita, con tecnología punta, con capacidad de planta y abastecimiento hace peligrar el futuro de nuestro Mercado Mayorista Nº 02 de Frutas. En esta tesis se pretende crear un sistema de control de calidad que abarque todas las áreas de administración y de servicios, se pretende implementar técnicas de control de calidad como: El Diagrama de Pareto, Diagrama de Dispersión, la aplicación de la Norma Internacional de Auditoría (NIA) 220 control de calidad, la aplicación de la Norma Internacional ISO 9001:2008 gestión de calidad, (creación del manual de calidad), la creación y funciones del comité de calidad, y como herramientas de apoyo mejoras en la calidad de vida la aplicación de las 5’ S Japonesas.
     
    The thesis entitled Development of a Quality Control System for Optimizing Management and Administrative Services at No. 02 Frutas. NaceWholesale Market to the constant concern of the researcher's thesis, at the continuing administrative deficiencies, lack of expertise, lack of leadership, lack of quality strategies on the part of the administrative staff, and services; for quality managements of the market, also dented by lower revenue from our Wholesale Market Fruit No. 02.The emergence of supermarkets as new models: see Square, Metro, Saga Falabella, Makro, Vivanda, Tottus, etc. with excellent quality marketing strategies, quality services and excellence, most of these supermarkets, buy fruit Wholesale directly to the producer, without intermediaries, without freight costs, significantly lowering their asking price, compared to sales prices of our wholesale market No. 02 Frutas.La creation of Greater Lima Wholesale Market (GMML). located in the district of Santa Anita. With cutting edge technology, with plant capacity and supply threatens the future of our Wholesale Market Fruit No. 02. In this thesis is tocreate a system of quality control that covers all areas of administration and services, is to implement techniques for quality control as the Pareto diagram, scatter diagram, the application of the International Standard on Auditing (ISA) 220 quality control, the application of the International Standard ISO 9001: 2008 quality management (quality manual creation), the establishment and functions of the quality committee and as tools supporting improvements in quality of life implementing the Japanese 5'S.
     
    URI
    https://hdl.handle.net/20.500.12819/37
    Collections
    • Tesis de Maestrías

    Contacto: repositorio@ujcm.edu.pe

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV
     

     


    Contacto: repositorio@ujcm.edu.pe

    DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
    Contact Us | Send Feedback
    Theme by 
    Atmire NV